AAAAARRRRR – Ja spinnen die denn?

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  • Autor
    Beitrag
  • #63035
    Unbekannt
    Participant

      Hi, ich noch einmal…

      Auch nach kompletter Deinstalation und Neuinstalation bekomme ich die oben genannte Fehlermeldung….
      Kann ich da was über die Systemregistrierung was machen?

      Irgend ein \”Freak\” da, der mirt helfen kann?

      Gruß Jan

      #63299
      Unbekannt
      Participant

        Same here…even e-mail futschikato…..hast du rausgefunden wie man es repariert?

        #63301
        much
        Participant

          Hi

          Netscape hat die Angewohnheit alles zu speichern. Ob es sich um gelöschte Mail\’s, Sent, Inbox, Bookmarks etc. handelt, spielt keine Rolle – er kann sich von nichts trennen!

          Falls du nicht mehr weisst wo Netscape dies alles abgelegt hat, geh einfach über \’suchen\’. Gib dort Mozilla, profiles oder mail ein. Dann hast du schon mal den Pfad gefunden. Sollten die Daten doppelt vorhanden sein, musst du auf das Datum, Grösse etc. achten. Sind die alten Daten an einem andern Ort, kopier sie einfach zu den Neuen.

          Pfad kann so aussehen:

          C:\\Dokumente und Einstellungen\\*Name*\\Anwendungsdaten\\Mozilla\\Profiles\\default\\v8jn2an5.slt\\Mail\\mail……….

          v8jn2an5.slt = Hier sind die bookmarks

          Gruss
          much

          much50@freenet.de

          #64554
          Unbekannt
          Participant

            🙁 Scheiße . Bei mir ist es das gleiche Problem. Ich krieg das nicht mehr aud die Reihe. Hilf mir mal einer!!!!!!!!!!!!!!!!!! Warte auf Antwort.
            Computerdemolierer

            #64555
            Unbekannt
            Participant

              Ich noch mal !!!!!!! Ich meine natürlich das ich das nicht mehr aus der Reihe kriege. Ich bin hilflos. Erkundet euch mal. BITTE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              #64639
              much
              Participant

                Zusatz zum erstellten Artikel vom 14.08.2003

                Es muss natürlich in \”Versteckte Dateien und Ordner\” – \”Alle Dateien und Ordner anzeigen\” aktiviert sein, sonst findet man nichts.

                much50@freenet.de

                #64977
                Unbekannt
                Participant

                  Hi du,

                  hab das gleiche problem; nur line 60
                  ich flipp auch bald aus

                  lg

                  #64995
                  Unbekannt
                  Participant

                    hi zusammen, hab eine lösung gefunden! neues Profil ist die lösung; die beschreibung kopier ich euch her:

                    Close Netscape

                    Back up the Profiles Folder located in:
                    C:\\Windows\\Application Data\\Mozilla\\Profiles\\profilename\\xxxxxxxx.slt
                    (depending on your OS)

                    Next, go to:
                    START | PROGRAM FILES | NETSCAPE 7.0 | PROFILE MANAGER

                    Open the Profile Manager and create a NEW Profile, entering a NEW PROFILE NAME. Click \”Finish\” and click \”Exit\”.

                    Open Windows Explorer and in the NEW Profile Folder:
                    C:\\Windows\\Application Data\\Mozilla\\Profiles\\profilename\\xxxxxxxx.slt

                    NOTE: If it asks to overwrite the files say YES.)

                    Copy from the OLD profile, and paste into the NEW profile:
                    abook.mab and all other files with .mab extension (Address Book)
                    bookmarks.html
                    cert7.db (Security Certificates)
                    cookies.txt
                    cookperm.txt (cookie and image permissions)
                    custom.dic (Dictionary)
                    history.mab (Collected Addresses)
                    panels.rdf (Panel displayed in the Sidebar)
                    search.rdf (Search Plugins in the Sidebar)
                    user.js
                    Plugins Folder

                    It is recommended that you do NOT copy the following files:

                    Cache Folder
                    chrome/*.jar file
                    downloads.rdf file
                    localstore.rdf file
                    XULFastLoad file
                    xul.mfasl file
                    xul.mfl file

                    Reusing these files could cause Netscape to either crash, or to malfunction.

                    Open Netscape:

                    Check to see if Preferences are established, Bookmarks, etc.. You will still need to go through the Edit|Preferences and change some of the defaults to your preferences. The Sidebar, startup page, etc. Just go through all the Preferences and change to your liking.

                    Set up your Mail & Newsgroups Accounts, then close Netscape.

                    Open Windows Explorer:
                    Copy all the files from the OLD profile News folder to the NEW News folder. This doesn\’t always work, and you may have to resubscribe to Newsgroups.

                    Copy all the files with no .msf extensions from the OLD profile Mail folder to the NEW Mail folder:
                    Copy all SBD folders to the NEW Mail folder (These are the subfolders) Copy the rules.dat file. This is your Mail Filter data, but it may be neccessary to recreate your filters. Personal experience indicates that not all filters transfer correctly. These files are located in:
                    C:\\Windows\\Application Data\\Mozilla\\Profiles\\profilename\\xxxxxxxx.slt\\Mail\\accountname
                    (depending on your OS)

                    NOTE: In Netscape 7.0 Mail & Newsgroups Account|Server Settings, ensure that the \”Local Directory\” setting points to the NEW PROFILE folder.

                    In addition to adding the following two files (somenumber.s and somenumber.w) also edit lines in the user.js or prefs.js, to point to the existing file.

                    In the new Profile folder, find the two numbered files: *.w and *.s. Then find the files with the same extensions in your old Profile folder, make a backup copy of them. Rename them so that the numbers match those of the files in the new Profile. Copy them to the new Profile.

                    somenumber.s (Password data)
                    user_pref(\”signon.SignonFileName\”, \”xxxxxxxx.s\”);

                    somenumber.w (Fill Form data)
                    user_pref(\”wallet.SchemaValueFileName\”, \”xxxxxxxx.w\”);

                    usercontent.css (User customization/appearance settings (text colors,etc.)
                    userchrome.css (Controls the UI Chrome of Netscape)

                    lg
                    verena

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