PF Helpdesk mit MS-SQL

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    Beitrag
  • #40673
    sbusch
    Teilnehmer

      Hallo,

      was gilt es bei der Installation von PF Helpdesk zu beachten, wenn man MS-SQL anstelle von MS-Access verwenden möchte. Ist irgendwo etwas in diese Richtung dokumentiert? Wichtig wäre uns, dass wir die vordefinierten Felder wie \”Status\”, \”Kategorie\”, etc. um weitere projektspezifische Felder erweitern können. Weiß jemand, wie das funktioniert?

      #143342
      Teqi
      Teilnehmer

        Create the sql-database automatically and specify authentication
        method.(Option 2)

        During installation an sql-file is created. Choose this sqp-file to install
        the database manually. Open another window and create the database in your
        database administration tool before you choose this option. (Option 3)

        Remember that all users must have write permissions to the database.

        This is not sufficiently documented yet, but we are working on it!

        The design of both the Access database and the SQL database is open, which
        means that you can expand the fields as you choose.

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