MAPILab Groupware Testversion

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  • Dieses Thema hat 1 Antwort und 2 Stimmen, und wurde zuletzt aktualisiert 17:35 um 28. Mai 2007 von Mailhilfe.
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    Beitrag
  • #41477
    Unbekannt
    Teilnehmer

      Hallo!

      Ich habe gestern die MAPILab Groupware Server Testversion runtergeladen und auf unseren Rechnern (4 an der Zahl) installiert. Das Programm gefällt mir vom Handling her schon mal sehr gut, allerdings hatte ich ein paar Schwierigkeiten:

      Als ich es bei Rechner A installierte und versuchte die Rechner B, C, und D auf den Kontaktordner zugreifen zu lassen, kam eine Meldung, in der stand so etwas wie: You have not the rights or server lacks of irgendwas!

      Alle Passwörter waren richtg und alle Benutzernamen auch.

      Als ich auf Rechner B das Programm installierte konnte ich im Admintool die Berechtigungshäkchen nicht mehr setzen, das heißt, ich habe sie angeklickt, dann auf Apply gedrückt und dann waren alle Häkchen wieder weg!

      Danke für eure Hilfe,

      Liebe Grüße
      Christian

      #145616
      Mailhilfe
      Administrator

        Hallo,
        hier ist die Antwort von Mapilab!

        \’Resource is busy or you lack sufficient rights\’ is a generic MAPI error that usually comes up when something blocks access to the computer from network. If you experience this error when connecting to a server, please, try the following steps of troubleshooting:

        1. Disable temporary your antivirus and firewall to see, whether they are affecting connection process. You can also configure your firewall to allow Groupware Server to functioning. For this purpose you need to add to a firewall exception list all Groupware Server executable files (they are located in the program directory), and also add TCP port 135 to an exception list. Windows Firewall in configured manually upon installation. If you use NAV as your antivirus tool, unload it completely for testing purposes, because it possess some security techniques that still functioning when you disable NAV.

        2. This error might also happen if the shared PST-file is connected to Outlook directly. The shared PST-file should be connected to Outlook ONLY by means of Groupware Server. You must detach this PST-file from Outlook first.

        3. For Windows XP Home you should configure permissions for this program. Please, follow these instructions to configure permissions:

        Operating System has sometimes \”Guest\” account turned off but when someone tries to make connection call, the connection permissions are switched to the \”Guest\”. You should turn on \”Guest\” account in the Start -> Settings -> Control Panel -> User accounts and restart the computer.

        Next, you should configure the rights to \”Local Access\” and \”Remote Access\” permissions for the \”Guest\” account. For this purpose, navigate to the following location: Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Component Services and open the sub tree: Component Services -> Computers, then right click on My Computer and select Properties. Go to the \”COM Security\” tab and in the \”Access Permissions\” area click on \”Edit Limits\” button. If Guest account isn\’t in the list, click on \’Add\’ button, type in \’Guest\’ and click \’Check names\’ to resolve your Guest account. You should check both \”Local Access\” and \”Remote Access\” permissions for the user \”Guest\”, and for Anonymous and Everyone users also.

        Zitat
        Als ich auf Rechner B das Programm installierte konnte ich im Admintool die Berechtigungshäkchen nicht mehr setzen, das heißt, ich habe sie angeklickt, dann auf Apply gedrückt und dann waren alle Häkchen wieder weg!

        This issue can happen if you are attaching existing PST-file and haven\’t ticked \’Restore default permissions\’ in the wizard. Please, detach this file from Administrator, and re-attach it with \’Restore default permissions\’ option selected.

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